Co wybierają studenci marketingowego MBA?

Neuromarketing, zarządzanie trendami czy globalna komunikacja kryzysowa, to zagadnienia, którymi coraz częściej interesują się studenci kursów MBA obszaru sprzedaży i marketingu – wynika z informacji WU Executive Academy wydziału...

Neuromarketing, zarządzanie trendami czy globalna komunikacja kryzysowa, to zagadnienia, którymi coraz częściej interesują się studenci kursów MBA obszaru sprzedaży i marketingu – wynika z informacji WU Executive Academy wydziału prowadzącego studia MBA na  Wiedeńskim Uniwersytecie Ekonomii i Biznesu. To właśnie te fakultatywne tematy od kilku lat najczęściej wybierają studenci uczestniczący w tzw. M&S Lab.

Zarządzanie sprzedażą, strategie komunikacji marki oraz zarządzania relacjami z klientami to podstawy marketingu i sprzedaży, które stanowią trzon każdego szanującego się programu MBA w obszarze marketingu. Jednak wymogi dostosowania programów nauczania managerów do potrzeb zmieniającego się świata spowodowały, że w ramach zajęć prowadzonych na WU Executive Academy dodano specjalny blok – M&S Lab. Uczestnicy tego bloku mają możliwość wyboru do trzech dodatkowych zagadnień, które podawane są następnie szczegółowej i dogłębnej analizie.

Dając naszym studentom możliwość wyboru dodatkowo motywujemy ich do pracy, stwarzamy okazje do poszerzania horyzontów i sprawiamy, że odnoszą dodatkowe korzyści z uczestnictwa w zajęciach. Szeroki wachlarz możliwości sprawia, że każdego roku pojawia się nowa ekscytująca mieszanka tematów, w zależności od preferencji danej klasy. Niezmiennie jednak studenci kolejnych roczników poszukują wiedzy w trzech tematach: neuromarketingu, zarządzaniu trendami oraz globalnej komunikacji kryzysowej – wyjaśnia prof. Barbara Stöttinger, Dyrektor Akademicki Professional MBA Marketing & Sales, WU Executive Academy

Rozemocjonowany konsument

Wiele z tradycyjnych podejść do marketingu i badań rynkowych koncentruje się na argumentach merytorycznych, zakładając, że racjonalny konsument wybiera najkorzystniejszą dla siebie ofertę. Neuromarketing, natomiast koncentruje się na badaniu mechanizmów decyzyjnych i zakupowych, które dalekie są od merytorycznej analizy i skupiają się na emocjach

– Wyniki badań wyraźnie pokazują, że pozycjonowanie marki na poziomie korzyści nie wystarczy. Trzeba przeanalizować potrzeby głębiej – w obszarze emocji, by następnie połączyć markę z czynnikami, które właśnie za pomocą emocji zachęcą do zakupu. Takie podejście znacznie zwiększa skuteczność działań marketingowych. Gdy strategię marki przychodzi wprowadzać w życie, nauka przychodzi z pomocą podpowiadając mnóstwo sposobów na wykorzystanie w marketingu kolorów, czcionek, kształtów, materiałów itd. I właśnie takiej praktycznej wiedzy poszukują uczestnicy M&S Lab – podsumowuje prowadzący zajęcia dr Martin Scarabis uznany autorytet w obszarze psychologii reklamy i marketingu. – Na zajęciach z neuromarketingu studenci MBA uczą się, że wykorzystanie nowych ustaleń z dziedziny neurologii konsumenckiej i współczesnej psychologii jest szczególnie przydatne przy poszukiwaniu rozwiązania, dla dwóch podstawowych problemów marketingowych. Pierwszym jest tzw. kwestia pozycjonowania, drugim kwestia implementacji – dodaje.

Kryzys w czasach globalizacji

Kolejnymi zajęciami cieszącymi się popularnością wśród studentów MBA są te poświęcone zagadnieniom komunikacji kryzysowej w czasach globalizacji. W M&S Lab prowadzi je prof. Dan Laufer dyrektor Szkoły Marketingu i Biznesu Międzynarodowego na Uniwersytecie Wiktorii w Wellington w Nowej Zelandii, czołowy autorytet w globalnej komunikacji kryzysowej, udzielający regularnie komentarzy w mediach z całego świata m.in. AP, CNN, Nikkei w Japonii, międzynarodowy autorytet w tej dziedzinie. Na jego zajęciach studenci uczą się o sposobów jakie wykorzystywane są przez firmy, instytucje i organy państw w momentach kryzysowych takich jak niszczycielski huragan Katrina lub w czasie kryzysu marki Toyota, która została zmuszona do wezwania do warsztatów olbrzymiej partii samochodów, po tym gdy ujawniono obecne w nich usterki.

Kryzys stanie się nawet w najbardziej doświadczonych organizacji, kluczem do sukcesu jest odpowiednio nimi zarządzać. Dlatego umożliwiliśmy studentom badanie jak organizacje powinny reagować na niespodziewane wydarzenia w obszarze komunikacji, nie zapominając o celach organizacji oraz tak aby zapobiec najgorszemu. Studia przypadków, filmy i zajęcia grupowe zapewniają uczestnikom programu możliwość szkolenia swoich umiejętności w zakresie zarządzania kryzysowego, poprzez rozwijanie konkretnych strategii radzenia sobie z mediami i innymi zainteresowanymi stronami w czasach kryzysu – wyjaśnia prof. Stöttinger.

Trend spotting

W świecie, który porusza się coraz szybciej i szybciej, coraz trudniejszym zadaniem, dla kadry managerskiej jest zarządzenie zalewem napływających informacji. Jakie trendy są ważne? Co jest banalne? Co jest istotne? Na jakie zmiany trzeba reagować natychmiast, jakie trzeba mieć na oku? Sukces organizacji zależy coraz bardziej od zdolności kierownictwa do zrozumienia trendów, wyciągania właściwych wniosków oraz podejmowania właściwych działań. Studenci M&S Lab uczą się tego na zajęciach „Trend Spotting” prowadzonych przez René Massatti, szefa strategii w TrendONE – hamburskiej agencji specjalizującej się w badaniach innowacji .

Zachęcamy uczestników zajęć do niestandardowego myślenia, dyskutowania wpływu jaki poszczególne innowacje będą miały na rynki. Uczymy ich różnych metod obserwacji trendów i generowania na ich podstawie innowacyjnych pomysłów w sposób uporządkowany i systematyczny. Ta wiedza pozwala im łatwiej odróżnić trendy, które ich organizacje mogą bezpiecznie zignorować, trendy, które powinny przynajmniej mieć na oku i trendów, które wymagają natychmiastowego działania – podsumowuje René Massatti.

Kategorie
Wiadomości
Brak komentarzy

Zostaw komentarz

*

*

Podobne wpisy