Jak zwiększyć efektywność reklam na FB?

Wszyscy doskonale zdajemy sobie z tego, że Facebook jest narzędziem, dzięki któremu możemy zwiększać sprzedaż swoich produktów i usług. Dzięki możliwości wystawiania reklam wiele firm pozyskało nowych klientów. Niestety,...
Reklama na Facebook

Wszyscy doskonale zdajemy sobie z tego, że Facebook jest narzędziem, dzięki któremu możemy zwiększać sprzedaż swoich produktów i usług. Dzięki możliwości wystawiania reklam wiele firm pozyskało nowych klientów. Niestety, nie zawsze kampanie reklamowe Facebook Ads przebiegają tak, jak byśmy tego chcieli. Bywa bowiem, że popełniamy podstawowe błędy, które sprawiają, że reklamy nie są efektywne. Sprawdźmy więc w jaki sposób możemy zwiększyć ich skuteczność.

Zastanów się co chcesz osiągnąć

Bardzo wiele osób wybiera tylko jeden rodzaj reklamy na Facebooku a mianowicie możliwość przekierowania na stronę ich sklepu. Mają nadzieję, że dzięki temu szybko zwiększą sprzedaż. Klienci nie zawsze są jednak skorzy do zakupu produktu, którego nie znają z miejsca, o którym dotychczas nie słyszeli. Specjaliści zajmujący się reklamami na Facebooku tacy jak firma Social Elite zgodnie twierdzą, że czasem lepiej ustawić reklamy na promowanie swojego fanpage, po to, by osoby zainteresowane tymi treściami mogły go polubić i lepiej poznać. Co więcej, poprzez zdobycie większej liczby polubień działasz długofalowo co oznacza, że również w przyszłości będziesz mógł docierać do potencjalnych klientów z nowymi ofertami wykorzystując przy tym zasięg organiczny.

Kto jest klientem?

Częstym błędem, który przyczynia się do problemów ze skutecznością reklam jest ich złe targetowanie. Bardzo często chcąc dotrzeć do jak największej liczby osób podajemy dość ogólne wytyczne, które sprawiają, że reklama dociera co prawda do wielu, niestety najczęściej są to osoby całkowicie nie zainteresowane naszym produktem. Określając wiek, płeć, lokalizację czy wykształcenie swoich potencjalnych klientów masz szansę na zwiększenie efektywności reklam. Wybieraj również osoby, które w swoich zainteresowaniach i polubieniach mają rzeczy zbliżone do oferty twojej firmy. To naprawdę działa.

Jaki budżet wybrać?

Efektywność reklam na Facebooku może zależeć również od z pozoru nieistotnych kwestii, takich jak np. wybór budżetu. Portal daje nam dwie opcje – określenie budżetu całkowitego, lub dziennego. W przypadku budżetu całkowitego FB od razu wie ile zamierzamy przeznaczyć na reklamę, bez względu na to, czy okaże się ona skuteczna czy też nie do końca. W przypadku budżetu dziennego możemy zaś dowolnie przedłużać czas trwania kampanii reklamowej. Facebookowi zależy na tym, żeby zarobić jak najwięcej, dlatego też “przykłada” się on bardziej do widoczności naszych reklam z nadzieją, że będziemy wykorzystywać je jak najdłużej.

Reklama na Facebook

Różne warianty i atrakcyjność reklam

Obecnie Facebook daje nam wiele możliwości przy tworzeniu reklam. Mogą to być grafiki i treści tekstowe, ale również coraz popularniejsze karuzele czy kanwy. Tworząc reklamy na Fb warto więc postawić na różnorodność. Nawet jeśli zmuszeni jesteśmy jedynie do dodania grafik i podpisów zadbajmy o różne zdjęcia oraz różne nagłówki. Dzięki temu mamy szansę przyciągnąć więcej odbiorców naszej reklamy.

Dobrym pomysłem jest również wykorzystanie reklam video, które cieszą się coraz większą popularnością i przemawiają do odbiorcy. Zapadają bowiem w pamięć a przy tym pozwalają naprawdę poznać produkt lub usługę, którą oferujesz.

Monitoruj reklamy, które publikujesz pod względem komentarzy

Niektóre formaty reklamy (np. posty sponsorowane) dają użytkownikom możliwość komentowania. Warto więc zadbać o to, by dokładnie wiedzieć co się pod nimi pojawia. Negatywne komentarze mogą bowiem zepsuć efekty twojej kampanii. Nie oznacza to oczywiście, że masz je usuwać (może to doprowadzić do prawdziwego kryzysu wizerunkowego twojej firmy). O wiele lepszym rozwiązaniem będą merytoryczne odpowiedzi i rozwiewanie wątpliwości.

Jak widać, tworzenie reklam na Facebooku tylko z pozoru wydaje się proste. Chcąc aby były one skuteczne musimy wiedzieć jak potraktuje je algorytm, co w wielu kwestiach wciąż bywa niejasne. Niemniej jednak zastosowanie naszych porad znacznie zwiększy szanse na to, że reklama osiągnie oczekiwany cel.

Kategorie
Biznes
Brak komentarzy

Zostaw komentarz

*

*

Podobne wpisy

  • 5 Sposoby na znalezienie wymarzonej pracy

    Poszukujący pracy mogą spędzić dużo czasu na szukaniu miejsc pracy i masowym wysyłaniu CV,  nie mówiąc już o lądowaniu na rozmowie kwalifikacyjnej. Pracodawcy nadal otrzymują mnóstwo aplikacji na jedno...
  • Aby mieć porządek w dokumentach

    Mimo że obecnie wiele dokumentów na postać elektroniczną, to wciąż duża liczba ma postać papierową. Zgodnie z obowiązującymi przepisami niektóre z tych dokumentów muszą być przechowywane przez pewien, ściśle...
  • Pracodawcy muszą walczyć o młodych pracowników

    Bywają sytuacje, kiedy na 10 umówionych spotkań z kandydatami nie przychodzi nikt i dla dzisiejszego pokolenia millenialsów jest to niestety typowe zachowanie – mówi Anna Panek, dyrektor HR w Vivus Finance. Jak podkreśla,...
  • Biznes jutra będzie oparty na innowacjach

    – Biznes jutra będzie oparty na innowacjach, bez których nie będzie rozwoju gospodarczego ani przemysłu 4.0. – podkreśla Robert Kośla z Ministerstwa Cyfryzacji. Jednak nowe technologie, chociażby te powiązane z analizą i przetwarzaniem...