Rozwój porównywarek

Wśród tak dużego wachlarza ofert ubezpieczeń, konsumenci potrzebują aplikacji, które przeprowadzą ich przez gęstwinę ofert. Tych aplikacji nie można rozumieć jako sprzedaży, a raczej jako pomoc przy szybkim znalezieniu...

Wśród tak dużego wachlarza ofert ubezpieczeń, konsumenci potrzebują aplikacji, które przeprowadzą ich przez gęstwinę ofert. Tych aplikacji nie można rozumieć jako sprzedaży, a raczej jako pomoc przy szybkim znalezieniu oferty. Na całym świecie różne instytucje konsumenckie, jak również prywatne osoby tworzą niekomercyjne wyszukiwarki, aby klienci mogli świadomie wybrać ofertę ubezpieczenia.

Podstawowe zadania

Komercyjni pionierzy na wolnym rynku, gdzie jest duża konkurencja kształtują relacje konsument – ubezpieczyciel i znajdują rozwiązania zgodne z oczekiwaniami nowoczesnego klienta. Wyszukiwarka ubezpieczeń ma za zadanie edukować i dostarczać informacji związanych z rynkiem ubezpieczeniowym, a jednocześnie pomóc przy znalezieniu dogodnej oferty w krótkim czasie.

Rodzaje wyszukiwarek

Wyszukiwarka jest elementem porównywarki internetowej, więc jej zadaniem jest również stymulowanie konkurencji między firmami. W związku z tym, że to nadrzędne funkcje aplikacji, tworzą je najczęściej organizacje konsumenckie i stowarzyszenia związane z ubezpieczeniami i usługami, ale nie tylko. Także prywatni przedsiębiorcy tworzą porównywarki i wyszukiwarki ubezpieczeń. Według Europejskiego Urzędu Nadzoru Ubezpieczeń i Pracowniczych Programów Emerytalnych (EIOPA) na rynku są trzy rodzaje porównywarek:

  • Niekomercyjne władz publicznych
  • Niekomercyjne organizacji konsumenckich i stowarzyszeń branżowych
  • Komercyjne sektora prywatnego

Po co tworzyć wyszukiwarki?

Można się zastanawiać nad tym, po co tworzyć tego typu produkty, ale odpowiedź nie jest jednoznaczna, ponieważ powodów jest kilka. W Europie jak i na całym świecie jest mnóstwo porównywarek ubezpieczeń, które mają za zadanie informowanie klienta o aktualnych nie pobierając przy ty opłat. Wyszukiwarka ubezpieczeń ma jeszcze dodatkową funkcję – pomoc przy poszukiwaniach ciekawych ofert. Możemy tam znaleźć takie informacje jak zakres ochrony, dodatkowe usługi i średnią cenę. Trzeba przy tym pamiętać o tym, że cena nie jest wartością obiektywną i stałą. Ubezpieczenie to bardzo indywidualny produkt i jego cena jest zależna od wielu czynników. Te wszystkie informacje pozwalają klientowi szybciej i sprawniej przejrzeć i znaleźć ciekawą ofertę dla siebie. Dla firmy ubezpieczeniowej to również ciekawe rozwiązanie, ponieważ jest to reklama i pozyskanie nowego klienta. To również tworzenie dobrego wizerunku ubezpieczyciela.

Polskie wyszukiwarki

Internetową wyszukiwarkę ubezpieczeń znają Anglicy, Włosi, Norwegowie i Amerykanie, w Polsce natomiast elektroniczne narzędzia jeszcze raczkują, ale możemy spotkać się z porównywaniem ofert w dużych portalach finansowych należących do przedsiębiorców. Wzorujemy się na Europie, ale nadal brakuje nam aplikacji rządowych. Zdecydowana większość wyszukiwarek, porównywarek internetowych, czy kalkulatorów należy do prywatnych firm. Te znów funkcjonują, aby czerpać zysk, więc nie można powiedzieć o obiektywnych zestawieniach. Zazwyczaj wszystkie rekomendacje uzależnione są od tego, ile za reklamę płaci firma ubezpieczeniowa takiej wyszukiwarce ubezpieczeń. Oczywiście, klient nie płaci za skorzystanie z aplikacji, ale trzeba pamiętać o przejrzeniu kilku ofert i wyborze najkorzystniejszej, a niekoniecznie tej, którą proponuje wyszukiwarka.

Kategorie
Finanse
Brak komentarzy

Zostaw komentarz

*

*

Podobne wpisy